Szalma Tamás nyerte a legjobb férfi epizódszereplő díját a Pécsi Országos Színházi Találkozón. A színművész Woland és Afranius szerepét alakította a fesztivál versenyprogramjába meghívott A Mester és Margarita című előadásban, a Csokonai Színház produkciójában.
Szalma Tamás ebben az évadban nem csupán Woland, az ördög megformálására kapott meghívást a debreceni színházba. Emlékezetes, a nézők és a kritika által is elismert alakítást nyújtott a Ratkó József-emlékév kapcsán bemutatott Segítsd a királyt! című előadásban is István király szerepében.
Szalma Tamás 1986–1993 között a kaposvári Csiky Gergely Színházban játszott, majd 1993–1996 között a debreceni Csokonai Színház, 1997–1999 között a Nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház, 1999–2003 között a Szegedi Nemzeti Színház tagja volt. 2003 óta a Veszprémi Petőfi Színháznál szerepelt. Azt vallja, hogy „egy színészi életműben négy-öt alakítás akad, melyekre különösen jó visszaemlékezni, amelyek valamilyen szempontból kiemelkedőek. Az én esetemben ezek közül kettő Debrecenhez kapcsolódik: a Caligula helytartója és A félkegyelmű.” A POSzT keddi szakmai beszélgetésén hangsúlyozta, hogy izgalmas feladatnak érezte A Mester és Margarita munkafolyamatát, az ördög megformálását, és hamar megtalálták a közös hangot Rusznyák Gábor rendezővel.
„Nagyon boldog vagyok! Többek között azért, mert pályafutásom összegző korszakán vagyok túl. Hosszú ideig játszottam egy színházban, majd váltottam, hogy frissítsem a színészetemet, az agyamat, s most úgy érzem, ez a díj a döntés visszaigazolása. Sok ember eszembe jutott, olyanok is, akik már nincsenek köztünk, s rengeteg dolog kavarog a fejemben.
A 84-es olimpia öttusa számát egy olasz sportoló nyerte meg. Szinte bizonyos vagyok benne, fájt neki, hogy nem volt ott Los Angelesben a magyar esélyes, Fábián László, és biztos abban, hogy Fábián sem az olaszra haragudott, hanem azokra, akik ezt az ostoba bojkottot rákényszerítették.
A POSzT-előadás napján született meg az unokám, remélem büszke lesz a nagyapjára, s abban is bízom, hogy mire megérti, mit jelent ez a díj, akkorra már nyoma sem lesz annak, hogy milyen viharos időszaka volt ez a szakmának.
Nagyon szerettem ezt az előadást, és komolyan gondolom, hogy a díj nemcsak engem, hanem a kollégákat is dicséri.”
A POSzT különdíját a Tolnai Ottó azonos című kötetének versei alapján készült Wilhelm dalok című produkció kapta. A világhírű koreográfus, Nagy József alapította Jel Színház kétszemélyes előadásában az a Bicskei István az egyik szereplő, akit meghívott művészként gyakran láthat a debreceni közönség. Nagy József másodszor nyúlt ehhez ezekhez a Tolnai-versekhez. Az első előadást 1992-ben Orfeusz létrái címmel mutatták be Franciaországban. Bicskei István formálta meg a verbászi falubolondja alakját, ezúttal a verseket is megszólaltatva, Nietzsche-vendégszövegekkel együtt.
A színművész ebben az évadban Kajafást és Sztravinszkijt alakította A Mester és Margaritában, az Öreg, óbéli embert a Segítsd a királyt! című történelmi drámában, és ő volt Öreg Misi az Istent a falra festeni című darabban.