Irónia, abszurd, őszinte szembenézés és egy csipetnyi humor –  Női receptek az életben maradásra és a meghalásra a MagdaFeszten

Az idei MagdaFeszt négy „one woman show”-val is várja a közönséget, a Call Girl, az Alaine – Ideje a meghalásnak, a Csáó és a A karmester szeretője című produkciókban ugyanis egyetlen szereplő varázsolja el a közönséget.

Alaine – Ideje a meghalásnak
Alaine – Ideje a meghalásnak

A Call Girl című, kedd esti előadásban Mészáros Piroska a színésznőből call centeressé „avanzsált” lány humorral, iróniával teli hétköznapjait mutatja meg. A Mészáros Piroska és Boronkay Soma által írt, Spáh Dávid rendezte darab nyersen őszinte, pörgős előadás, ahogy egy kritikusa megjegyzi: „ritkán látni ilyen energiabombát a színpadon”. Mészáros Piroska, aki a darab megírásához saját életéből merítette az ihletet, egy személyben jelenít meg egy egész céget a színpadon, annak valóságos és szinte csak humorral elviselhető, személytelen világát, úgy, hogy garantált a könnyezve nevetés a nézőtéren.

A Csáó- Stefanovics Angéla körberajzolja magát című előadás eredetileg egy szobaszínházi produkció, a Csokonai Színházban a Balett-terem ad neki otthont. Eleinte olyan érzésünk lehet, mintha egy művészetterápiás foglalkozásra csöppentünk volna. A főszereplő mesél és fest, közben néha kiszól, mobiltelefonál, kommentál, ki-kizökken a szerepből, így osztja meg közönségével szakításainak történetét, úgy, hogy közönségként nem tudunk nem bevonódni ebbe a különleges előadásba.

A Karmester Szeretője egy svéd kortárs mű, Lisa Langshet-dráma, melyet Mészáros Tibor, társulatunk korábbi tagja rendezett. Katarina, a történet főhőse – és egyben egyetlen szereplője – őszinte vallomását halljuk arról, hogyan lett egy karmester szeretője, s hogyan hagyta maga mögött addigi életét. A darab bátran beszél az emberről, a boldogság kereséséről, provokatív, pikáns és szókimondó, ezért tizennyolc év feletti nézőinknek ajánljuk.

A Polz Alaine írásaiból merítő előadás, az Alaine – Ideje a meghalásnak komoly, megrendítő témával szembesít. A színpadon két szereplő: Markó Valentyik Anna és egy általa mozgatott báb: a fiatal nő és az öreg Polcz Alaine személyiségének két énjét jeleníti meg. A szép halálra felkészítő pszichiáter és az elkerülhetetlennel viaskodó idős asszony beszélget az öregedésről, készül a halálra, közben táncol és énekel. „Hány évesnek érzem magam? A legtöbben azt mondják, hogy nem öregszenek lélekben. Egy barátnőm mondta volt, hogy olyan szörnyű nekem egy öregasszonnyal együtt élni. Mondom, de hát egyedül élsz! Azt mondja, de magammal. Van az emberben egy ilyen különös kettősség, nem mindenkinél, de nagyon sokan mondják, hogy belülről fiatalabbnak érzik magukat.” (Részlet az előadásból) Kihagyhatatlan.