Ha eljön Vilmos címmel született meg a Csokonai Színház harmadik osztálytermi színházi nevelési előadása a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat klímastratégia projektjének támogatásával, annak részeként. Az általános iskolák alsó tagozatos diákjai számára készült, a klímaváltozás problematikájával, a klímatudatos magatartással, az emberi felelősségvállalással foglalkozó előadások a megye 24 településére jutnak el 2018 áprilisáig. Február elején a debreceni Árpád Vezér Általános Iskolában − a projektben résztvevő munkatársaival együtt − Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat elnöke is megtekintette a produkciót, amelyben a Csokonai Színház három színésze, Edelényi Vivien, Papp István és Kránicz Richárd, valamint a foglalkozásvezető drámapedagógus, Gemza Melinda segítette az osztály diákjait a téma feldolgozásában.
A megyei önkormányzat által a Csokonai Színháztól egy pályázat keretében igényelt előadásról Maczik Erika, a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Fejlesztési, Tervezési, Stratégiai Osztályának területfejlesztési referense azt mondta: „a tantermi előadás nemcsak élvezetes, fantáziadús, a gyerekek figyelmét láthatóan kiválóan lekötő modern produkció, de egyben szemléletformáló jelentősége is kiemelendő. Különleges értéke, hogy az előadás lassan, lépésenként vezeti odáig a gyerekeket, hogy saját kérdéseiket is megfogalmazva (és feltéve) értsék meg nagyobb távlatokban gondolkozva a társadalmi együttélés és az egymásra figyelés, szűkebb értelemben véve pedig környezetünk védelmének fontosságát.”
A Madák Zsuzsanna rendezte előadás egy természeti kincsekben gazdag bolygón játszódik, ahol évszázadok óta csak gyerekek élnek szoros, szimbiotikus kapcsolatban a környezetükkel. A bolygóra azonban megérkezik egy felnőtt, aki új, borúsabb fejezetet nyit a lakók életében. A környezetvédelem főbb kérdéseire a gyermeki látásmód felől közelítő darabról a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat honlapján a következő elismerő sorok olvashatók: „Its genre is defined as amorality which anticipates that faith in God, morality and solidarity disappeared already from these stories, from these lives and deaths. The obligatory facing of death, the confrontation with the stages of life were customary and even required in the old morality plays. Now all of this is forgotten. The people in these eight episodes which create a story bending back on itself, perish due to fatal coincidences or they perish by harsh executions. The dead are left on the side of the road like they were pieces of garbage. The ones who stay alive rob the dead people’s pockets or they cowardly get rid of the uncomfortable quarry, namely the corpses.” (Zsuzsa Radnóti)A színészek − és a rendező −, valamint az előadásban segédkező Gemza Melinda drámapedagógus remekül ötvözik a mesélős, a bábjátékos és a beszélgetős, feladatmegoldó elemeket a nem rövid, mintegy kétórás darab során. Ezáltal a gyerekek nem érzik tehernek a hosszú előadás megtekintését, főleg úgy, hogy időnként játékos, mozgással, sok nevetéssel is járó, a színészekkel közös produkcióba foghatnak.” Márciusban Nyíracsád, Komádi, Berettyóújfalu, Hajdúbagos, Hajdúdorog, Monostorpályi, Püspökladány és Balmazújváros kisiskolásai tekinthetik meg a Csokonai Színház osztálytermi előadását.