Bognár Szabolcs Bagó szerepében: „Hogy miért került bele Bagó figurája a darabba? Talán, mert ha nem lennének benne az általa énekelt dalok, akkor majdhogynem egy vígoperához hasonló darab született volna. És bár Bagó figurája alapvetően szomorú, mégis egyszerre sarkallja együttérzésre és nevetésre a nézőt. Valószínűnek tartom, hogy a zenei síkon túl azért is írhatták bele őt, János vitéz hű barátját, hogy egy kerekebb, összetettebb történetet hozzanak létre. Ha csak a dalait nézzük, egyfajta bánatot ébresztenek az emberekben, különösen, ha az ismert „Egy rózsaszál”-ra gondolunk. Viszont a prózai részekben Bagó utánozni akarja Jancsit, akinek minden sikerül, őt viszont mindig kinevetik, és mindig csak második János vitéz mögött. Hiába akarna felkapaszkodni, nem tud. De végül beletörődik, mert a barátság többet jelent neki. Mindebben sok a tragikomikum, egyfajta Sancho Panza ő.
Abból a szempontból kihívás nekem ez a szerep, hogy még nem játszottam olyan darabban, amelyben prózai jeleneteim vannak. Ezért is örülök nagyon, hogy Zalánnal dolgozhatom, aki elsősorban prózai rendező. A dalokban nagy szabadságot kapok tőle. A prózában is, de ebben gyakran kérem ki a tanácsát. Elmondja, mi az a gondolat, amit fejben végig kell vezetni ahhoz, hogy a színpadon megszülessen a történet. Remekül rávezet erre. Az utóbbi években az operaéneklés kezd elmenni abba az irányba, hogy már nem csak énekelni kell tudni az énekesnek, hanem hitelesen játszani is. Kezd összefonódni a kettő – a másik oldalról ugyanígy: egy prózai színésznek jól kell énekelnie. Örülök, hogy Bakos-Kiss Gábor alakítja János vitézt, hiszen ő a színművészetire járt, ugyanakkor nagyon szép tenor hangja van. Vagy ott van Vranyecz Artúr, aki még rendezőként is közreműködik más előadásoknál. Olyan emberekkel vagyok körülvéve, akiktől csak tanulni tudok. Azért is örülök, hogy itt énekelhetek, mert a debreceni színházban még sosem léptem fel. Nagyon jók a kollegák – nemcsak az énekesekről, színészekről beszélek, hanem mindenkiről, aki a produkcióban részt vesz. Csak pozitívan tudom értékelni az itteni légkört. És annak ellenére, hogy 370 km-ről jöttem, merthogy pécsi vagyok, amikor belépek a színházba, akkor már minden elfelejtődik, otthon érzem magam.”
Az interjúkat Rideg Zsófia készítette