01_egy_halalraitelt_utolso_napja_plakat_nyomda_02

David Alagna operáját Victor Hugo azonos című regénye inspirálta. A Nagy Francia Forradalom vérengzéseitől megcsömörlött Hugo-t erősen foglalkoztatta a halálbüntetés témája. (A módszer egyik legkövetkezetesebb ellenzője volt.) 1829-ben jelentette meg az Egy halálraítélt utolsó napja című művét, amely naplószerűen mutatja be egy kivégzésére váró férfi utolsó huszonnégy óráját. A halálvárás motívuma lett Alagna operájának alapja. A színen két halálraítélt utolsó napját kísérheti végig a néző. Az események két cellában és két különböző idősíkon zajlanak: az egyik cellában egy férfi várja végső óráját az 1820-as években, a másikban egy nő, valamikor a 21. században. Az előadás két főhőse két olyan ember, akik megérdemelt büntetésükre várva szélsőséges érzelmeket élnek át: félelmet, dühöt, keserűséget, lelkifurdalást éreznek. Kétségbeesetten emlékeznek vissza “régi” életükre, és reménykednek – egészen az utolsó percig.

cast

Szövegét Victor Hugo novellája nyomán Roberto, David és Frédérico Alagna írta.

Composer
David Alagna

Vezényel
Kocsár Balázs

Közreműködik a Debreceni Filharmonikus Zenekar és a Csokonai Színház Énekkara

Karigazgató
Pálinkás Péter

 

Férfi elítélt
Nyári Zoltán

Női elítélt
Donita Volkwijn

Börtönőr
Cseh Antal

Első gályarab
Fülep Máté/Schield Jenő

Második gályarab
Vince János/Kun Tibor

Ügyeletes porkoláb
Kóbor Tamás

general manager
Lajos Wagner

Pap
Imre Ürmössy

Törvényszolga
Bátki Fazekas Zoltán

Lator
Chul-Jun Kim

Barát
Cseh Antal

Hóhér
Lajos Wagner

Államügyész
Kóbor Tamás

Karmester asszisztens
Csurgó Tamás

Korrepetitor
Kunsági István, Gyülvészi Péter

Prompter
Poór Hajnalka

Stage Manager
Ury Tibor

Tolmács, rendezőasszisztens
Patrícia Horváth

Asszisztensek
Irène Fridrici, Sophie Duffaut

Set Designer
Emmanuelle Favre

Costume Designer
Katia Duflot

 

Director
Nadine Duffaut

 

First Performance: 2009. november 3.,
Main Stage

Photo Gallery