Narcissus és Echó mitikus világában (tér-idejében) nem egy pszichológiai baleset kórképe eleven, s nem is az “önimádat társadalmának” kritikája, hanem a tükörlét maga: valóságnak és nem valóságnak, látszatnak és lényegnek, fénynek és árnyéknak egymást feltételező, meghatározó kettőssége. Narcissus ebben az értelemben a reflektálatlanság áldozata, saját tükörképének idegenje; – olyan költő, aki képtelen különbséget tenni az “égre kelt”, s “az éji folyó csillagai” között. Echó pedig, a hallomásból ismert, a csak végszavakban válaszoló…
“Mit lát, még nem tudja, de lángol azért, amit ott lát,
tévelygése, szemét rászedve, szemét tüzesíti.
Illó képek után mért nyúlsz, te szegény, te hiszékeny?
Nincs, mire vágyakozol: fordulj meg s kedvesed eltűnt.
Nem más, mit szemlélsz: magad árnya, mi visszaverődik:
semmi magában e kép: idelép ha te jössz; s ha te itt vagy,
itt marad; és elenyész, ha te el tudsz tőle szakadni.”
(Publius Ovidius Naso: Átváltozások III. könyv. Narcissus. Echo, 430-435)

Fotógaléria

Szereposztás

Ketten

Táncos
Horváth Csaba
Ladányi Andrea

 

Jelmez
Benedek Mari

Zene
ifj. Kurtág György
Chris Martineau
Isabelle Cirla
Roland Ossart

Fénytervező
Kovács József

Koreográfus
Horváth Csaba

Rendező
Horváth Csaba

 

&Echó

Táncos
Ladányi Andrea
Lőrinc Katalin
Bajári Levente
Koháry István
Kerényi Miklós Dávid

 

Jelmez
Benedek Mari

Színpadkép
Horváth Csaba

Fény
Fésűs Zsolt

Zene
Dmitri Shostakovich

 

Koreográfus
Horváth Csaba