01_egy_halalraitelt_utolso_napja_plakat_nyomda_02

David Alagna operáját Victor Hugo azonos című regénye inspirálta. A Nagy Francia Forradalom vérengzéseitől megcsömörlött Hugo-t erősen foglalkoztatta a halálbüntetés témája. (A módszer egyik legkövetkezetesebb ellenzője volt.) 1829-ben jelentette meg az Egy halálraítélt utolsó napja című művét, amely naplószerűen mutatja be egy kivégzésére váró férfi utolsó huszonnégy óráját. A halálvárás motívuma lett Alagna operájának alapja. A színen két halálraítélt utolsó napját kísérheti végig a néző. Az események két cellában és két különböző idősíkon zajlanak: az egyik cellában egy férfi várja végső óráját az 1820-as években, a másikban egy nő, valamikor a 21. században. Az előadás két főhőse két olyan ember, akik megérdemelt büntetésükre várva szélsőséges érzelmeket élnek át: félelmet, dühöt, keserűséget, lelkifurdalást éreznek. Kétségbeesetten emlékeznek vissza “régi” életükre, és reménykednek – egészen az utolsó percig.

Szereposztás

Szövegét Victor Hugo novellája nyomán Roberto, David és Frédérico Alagna írta.

Zeneszerző
David Alagna

Vezényel
Kocsár Balázs

Közreműködik a Debreceni Filharmonikus Zenekar és a Csokonai Színház Énekkara

Karigazgató
Pálinkás Péter

 

Férfi elítélt
Nyári Zoltán

Női elítélt
Donita Volkwijn

Börtönőr
Cseh Antal

Első gályarab
Fülep Máté/Schield Jenő

Második gályarab
Vince János/Kun Tibor

Ügyeletes porkoláb
Kóbor Tamás

Igazgató
Wagner Lajos

Pap
Ürmössy Imre

Törvényszolga
Bátki Fazekas Zoltán

Lator
Chul-Jun Kim

Barát
Cseh Antal

Hóhér
Wagner Lajos

Államügyész
Kóbor Tamás

Karmester asszisztens
Csurgó Tamás

Korrepetitor
Kunsági István, Gyülvészi Péter

Súgó
Poór Hajnalka

Ügyelő
Ury Tibor

Tolmács, rendezőasszisztens
Horváth Patrícia

Asszisztensek
Irène Fridrici, Sophie Duffaut

Díszlet
Emmanuelle Favre

Jelmez
Katia Duflot

 

Rendező
Nadine Duffaut

 

Bemutató: 2009. november 3.,
Nagyszínpad

Fotógaléria