A próbatábla megkintéséhez kattints ide .A heti munkarend megkintéséhez kattints ide .A színház belső működését szabályozó előírások megtekintéséhez kattints ide.
Az 1990-től 2001-ig tartó időszak egészen különleges volt a Csokonai Színház életében. Ekkoriban kezdte pályáját egy sor fiatal író, akikből azóta a magyar irodalom meghatározó személyiségei váltak. Az ő színházi szövegeik a Csokonai Színház Pinczés István által kialakított stúdiószínpadán találkozhattak először a közönséggel. Itt volt Garaczi László Imoga és Fesd feketére!, Parti Nagy Lajos Ibusár, Darvasi László Vizsgálat a rózsák ügyében, Szív Ernő estéje, Bolond Helga és Argentína, Hamvai Kornél Márton partjelző fázik, valamint Háy János A Gézagyerek című műveinek bemutatója. Borbély Szilárd is itt tarthatta élete első színházi premierjét 1999-ben a kamera.man című művével.
A mából visszatekintve bízvást állíthatjuk, hogy az ősbemutatók ezen kivételes sorozata alapozta meg a Csokonai Színház máig tartó elkötelezettségét a kortárs magyar drámák folyamatos bemutatása és műsoron tartása mellett, és közvetve ennek köszönhető az is, hogy 2007-ben a DESZKA Fesztivál természetes otthonra lelt Debrecenben. Az eseménnyel egyszerre ünnepeljük a DESZKA Fesztivál 10 éves fennállását és Debrecen kőszínházának 150. évadját.
Miért fontos, hogy egy magyar színház kortárs magyar szerzők műveit is rendszeresen műsorra tűzze? Mi ösztönözte Debrecenben az 1990-es évek impozáns bemutatósorozatának létrejöttét? Hogyan fogadta a közönség az új darabokat? Mennyiben volt új, netán szokatlan a fiatal írók hangja? Hogyan alakult a későbbiekben a pályájuk, miként emlékeznek vissza debreceni bemutatóikra? Ezeket a kérdéseket járja körül az álló és mozgóképekkel illusztrált múltidéző beszélgetés, melynek résztvevői: Darvasi László és Garaczi László írók, Dobák Lívia dramaturg, valamint Pinczés István rendező.